Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekt - Wychowywanie małych dzieci w poczuciu europejskości

Numer projektu: 06/SPC/06-0196-C3
Koordynator projektu:

Przedszkole Miejskie z Oddziałami Integracyjnymi Nr 214, 94-058 Łódź, ul. Batalionów Chłopskich 21

Koordynator:

Magdalena Grzegorczyk

Partnerzy projektu:

École maternelle des Cumines - TROYES, FRANCJA
École maternelle Paul BERT- Troyes, Francja
MPI DE MAST – Belgia
Ysgol Bodfari - Wales 
Kindergarten “CHILD’S FRIEND” - Bulgaria

Okres realizacji projektu 2006-2008

Przyznane dofinansowanie z budżetu Międzynarodowe Agencje Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – 5664,90 EURO
Realizowany w latach 2006 – 2008

Projekt  szkolny Comenius, promował współpracę europejską pomiędzy dziećmi   i nauczycielami różnych krajów europejskich.

Program obejmował następujące treści:

- poznawanie tradycji, zwyczajów, środowiska własnego oraz innych krajów,
- porównywanie systemów edukacyjnych,
- zdobywanie nowych doświadczeń metodyczno - dydaktycznych,
- możliwość nawiązywania nowych przyjaźni zarówno przez dzieci zdrowe, jak i niepełnosprawne,
- gromadzenie przez dzieci materiałów dotyczących innych kultur i wymiana ich z partnerami przy wykorzystaniu technologii komputerowej,
- poznawanie przez dzieci oraz nauczycieli ojczystych języków innych krajów.
Program został zaakceptowany przez Międzynarodowe Agencje Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.

Cele projektu:

1. Przybliżenie naszego regionu i kraju przez poznawanie:
-   krajobrazów i regionów w naszym kraju
-   tradycyjnych baśni, tańców i piosenek
-   fauny i flory, pomników przyrody
-   narodowych symboli (flaga, hymn,  prezydent ...), historii, głównych zabytków
2. Poznawanie przez dzieci tradycji, zwyczajów, środowiska własnego i innych krajów.
3. Włączenie dzieci niepełnosprawnych we wszystkie aspekty projektu.
4. Rozwijanie przyjaźni i kontaktów pomiędzy dziećmi z różnych krajów, między innymi przy wykorzystaniu technologii komputerowej.

Opracowany przez nas program przyczynił się do:

- poszerzenia form pracy z dziećmi o zajęcia z komputerem, komunikacji pomiędzy dziećmi z wykorzystaniem programu MSN, organizowanie videokonferencji.
- przybliżenia wychowankom treści związanych z tematyką Praw Dziecka oraz tolerancją,
- kształtowania postaw patriotycznych, poszerzania wiedzy wychowanków z zakresu znajomości historii regionu i kraju,
- poznawania kultury, tradycji oraz zabytków  krajów uczestniczących w projekcie,
- organizowania wystaw związanych tematycznie z harmonogramem działań projektu,
- systematycznego prezentowania przez dzieci tańców i pieśni charakterystycznych dla naszego regionu i kraju,
- wdrażania innowacji z jęz. angielskiego, której celem było zapoznanie dzieci z podstawowym słownictwem oraz zwrotami niezbędnymi w prostym komunikowaniu,
- organizowania spotkań z rodzicami, włączania ich w czynną współpracę w ramach Programu,
- zaangażowania wszystkich nauczycieli w prace związane z projektem.