Projekt - Wychowywanie małych dzieci w poczuciu europejskości
Numer projektu: 06/SPC/06-0196-C3
Koordynator projektu:
Przedszkole Miejskie z Oddziałami Integracyjnymi Nr 214, 94-058 Łódź, ul. Batalionów Chłopskich 21
Koordynator:
Magdalena Grzegorczyk
Partnerzy projektu:
École maternelle des Cumines - TROYES, FRANCJA
École maternelle Paul BERT- Troyes, Francja
MPI DE MAST – Belgia
Ysgol Bodfari - Wales
Kindergarten “CHILD’S FRIEND” - Bulgaria
Okres realizacji projektu 2006-2008
Przyznane dofinansowanie z budżetu Międzynarodowe Agencje Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – 5664,90 EURO
Realizowany w latach 2006 – 2008
Projekt szkolny Comenius, promował współpracę europejską pomiędzy dziećmi i nauczycielami różnych krajów europejskich.
Program obejmował następujące treści:
- poznawanie tradycji, zwyczajów, środowiska własnego oraz innych krajów,
- porównywanie systemów edukacyjnych,
- zdobywanie nowych doświadczeń metodyczno - dydaktycznych,
- możliwość nawiązywania nowych przyjaźni zarówno przez dzieci zdrowe, jak i niepełnosprawne,
- gromadzenie przez dzieci materiałów dotyczących innych kultur i wymiana ich z partnerami przy wykorzystaniu technologii komputerowej,
- poznawanie przez dzieci oraz nauczycieli ojczystych języków innych krajów.
Program został zaakceptowany przez Międzynarodowe Agencje Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.
Cele projektu:
1. Przybliżenie naszego regionu i kraju przez poznawanie:
- krajobrazów i regionów w naszym kraju
- tradycyjnych baśni, tańców i piosenek
- fauny i flory, pomników przyrody
- narodowych symboli (flaga, hymn, prezydent ...), historii, głównych zabytków
2. Poznawanie przez dzieci tradycji, zwyczajów, środowiska własnego i innych krajów.
3. Włączenie dzieci niepełnosprawnych we wszystkie aspekty projektu.
4. Rozwijanie przyjaźni i kontaktów pomiędzy dziećmi z różnych krajów, między innymi przy wykorzystaniu technologii komputerowej.
Opracowany przez nas program przyczynił się do:
- poszerzenia form pracy z dziećmi o zajęcia z komputerem, komunikacji pomiędzy dziećmi z wykorzystaniem programu MSN, organizowanie videokonferencji.
- przybliżenia wychowankom treści związanych z tematyką Praw Dziecka oraz tolerancją,
- kształtowania postaw patriotycznych, poszerzania wiedzy wychowanków z zakresu znajomości historii regionu i kraju,
- poznawania kultury, tradycji oraz zabytków krajów uczestniczących w projekcie,
- organizowania wystaw związanych tematycznie z harmonogramem działań projektu,
- systematycznego prezentowania przez dzieci tańców i pieśni charakterystycznych dla naszego regionu i kraju,
- wdrażania innowacji z jęz. angielskiego, której celem było zapoznanie dzieci z podstawowym słownictwem oraz zwrotami niezbędnymi w prostym komunikowaniu,
- organizowania spotkań z rodzicami, włączania ich w czynną współpracę w ramach Programu,
- zaangażowania wszystkich nauczycieli w prace związane z projektem.