KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Projekt - Wychowywanie małych dzieci w poczuciu europejskości

Numer projektu: 06/SPC/06-0196-C3
Koordynator projektu:

Przedszkole Miejskie z Oddziałami Integracyjnymi Nr 214, 94-058 Łódź, ul. Batalionów Chłopskich 21

Koordynator:

Magdalena Grzegorczyk

Partnerzy projektu:

École maternelle des Cumines - TROYES, FRANCJA
École maternelle Paul BERT- Troyes, Francja
MPI DE MAST – Belgia
Ysgol Bodfari - Wales 
Kindergarten “CHILD’S FRIEND” - Bulgaria

Okres realizacji projektu 2006-2008

Przyznane dofinansowanie z budżetu Międzynarodowe Agencje Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – 5664,90 EURO
Realizowany w latach 2006 – 2008

Projekt  szkolny Comenius, promował współpracę europejską pomiędzy dziećmi   i nauczycielami różnych krajów europejskich.

Program obejmował następujące treści:

- poznawanie tradycji, zwyczajów, środowiska własnego oraz innych krajów,
- porównywanie systemów edukacyjnych,
- zdobywanie nowych doświadczeń metodyczno - dydaktycznych,
- możliwość nawiązywania nowych przyjaźni zarówno przez dzieci zdrowe, jak i niepełnosprawne,
- gromadzenie przez dzieci materiałów dotyczących innych kultur i wymiana ich z partnerami przy wykorzystaniu technologii komputerowej,
- poznawanie przez dzieci oraz nauczycieli ojczystych języków innych krajów.
Program został zaakceptowany przez Międzynarodowe Agencje Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.

Cele projektu:

1. Przybliżenie naszego regionu i kraju przez poznawanie:
-   krajobrazów i regionów w naszym kraju
-   tradycyjnych baśni, tańców i piosenek
-   fauny i flory, pomników przyrody
-   narodowych symboli (flaga, hymn,  prezydent ...), historii, głównych zabytków
2. Poznawanie przez dzieci tradycji, zwyczajów, środowiska własnego i innych krajów.
3. Włączenie dzieci niepełnosprawnych we wszystkie aspekty projektu.
4. Rozwijanie przyjaźni i kontaktów pomiędzy dziećmi z różnych krajów, między innymi przy wykorzystaniu technologii komputerowej.

Opracowany przez nas program przyczynił się do:

- poszerzenia form pracy z dziećmi o zajęcia z komputerem, komunikacji pomiędzy dziećmi z wykorzystaniem programu MSN, organizowanie videokonferencji.
- przybliżenia wychowankom treści związanych z tematyką Praw Dziecka oraz tolerancją,
- kształtowania postaw patriotycznych, poszerzania wiedzy wychowanków z zakresu znajomości historii regionu i kraju,
- poznawania kultury, tradycji oraz zabytków  krajów uczestniczących w projekcie,
- organizowania wystaw związanych tematycznie z harmonogramem działań projektu,
- systematycznego prezentowania przez dzieci tańców i pieśni charakterystycznych dla naszego regionu i kraju,
- wdrażania innowacji z jęz. angielskiego, której celem było zapoznanie dzieci z podstawowym słownictwem oraz zwrotami niezbędnymi w prostym komunikowaniu,
- organizowania spotkań z rodzicami, włączania ich w czynną współpracę w ramach Programu,
- zaangażowania wszystkich nauczycieli w prace związane z projektem.